ďťż
Montaż poduszki powietrznej


Montaż poduszki powietrznej





krzyk_91 - Czw Sie 16, 2007 20:45
Wystrzeliła mi poduszka powietrzna w fotelu kierowcy i chcę zamontować nową. Mam Fiestę 1999. Zamierzam kupić poduszkę na allegro: http://allegro.pl/item222...ord_fiesta.html i mam pytanie czy wystarczy kupić samą poduchę, czy trzeba coś wymieniać. Jakiś czujnik czy czyścić sensor. Ile by mniej więcej kosztowało. Najlepiej gdybym znalazł jakomś osobę albo warsztat w dolnośląskim (najlepiej koło Wrocławia), który zrobiłby to tanio i dobrze. Mogę nawet kupić poduchę do montażu. Kontakt GG:7286226




Freeman - Czw Sie 16, 2007 23:58
Nie powiem Ci na pewno ale chyba trzeba mieć nowy czujnik i coś programować w kompie?



kazi - Pią Sie 17, 2007 00:14
.... i lepiej nie zakladaj tego samemu bo wystrzeli albo w kierownicy albo ta co montowac bys chcial i ci krzywde zrobi.



anjko - Nie Sie 19, 2007 22:18
W starszych autach było tak ze wystarczyło wymienić poduszkę (i np napinacz pasa jeśli wystrzelił) no i skasować błąd w sterowniku poduszki. We współczesnych samochodach jak wystrzeli poduszka to uszkadza sie tez sterownik cos tam sie w nim przepala i do wymiany jest komplet. Co prawda polak potrafi i spotkałem sie z przypadkami "naprawy " sterowników ale takich praktyk bym nie polecał.
Nie wiem dokładnie jak to jest w fieście w którym roku sie to zmieniło. W każdym razie poduchę i tak trzeba kupić i jeśli błędy w kompie (sterowniku) sie skasują to po sprawie, a jeśli nie to wyjdzie co jeszcze go boli i co jeszcze wymienić.




krzyk_91 - Pon Sie 20, 2007 07:47
A opłaca się w ogóle kupować poduszki na allegro za 100zl??



kazi - Pon Sie 20, 2007 11:09
w sterowniku w fiescie jest kulka ktora sie zywa jak wystapi zderzenie samochodu, nie polecałbym naprawianie tego. Jesli masz wystrzeloną poduche tzn ze juz sterownik jest uszkodzony. Poduszki powietrznej samemu sie nie zakłada, gdyż jesli zrobisz to zle - wystrzeli ci podczas jazdy i bedzie problem. W nowszych samochodach jest tak ze poduszki maja kilka zabezpieczeń, jazda z predkoscią powyżej 40 km/h , kilka czujników itd.



anjko - Pon Sie 20, 2007 11:33

A opłaca się w ogóle kupować poduszki na allegro za 100zl??

To znaczy powiem tak jeśli chodzi o poduszki powietrzne to w teorii są one przewidziane na 10 lat i po tym okresie powinno sie je wymienić na nowe. Ale jak wiadomo teoria ma nie wiele wspólnego z praktyką a juz tym bardziej w Polsce bo nie jednokrotnie wartość nowych poduszek przekroczyła by wartość samochodu.

Natomiast jeśli chodzi o poduszki z allegro to myśle ze warto co prawda używane (tzn nie używane bo nie wystrzelone ) ale widać ze całe. Raczej są to rzeczy które są sprawne buble sie nie zdarzają w końcu to system bezpieczeństwa i producenci nie mogą sobie pozwolić na wadliwe egzemplarze. No chyba ze sprzedający podczas demontażu uszkodził to wtedy lipa. Ale przeważnie sprzedający dają jakąś gwarancje i zawsze jak by co można sie dogadać.

Musisz też pamiętać o chyba najważniejszej rzeczy ze montując poduszki używane czy kombinując cokolwiek w tym układzie żaden warsztat nie da ci gwarancji na tą robotę bo nikt nie jest samobujcą. Tragedie sie w życiu zdarzają i jak poduszka nie zadziała, albo wystrzeliła sama i zrobiła komuś krzywdę a potem zaczynają sie sondy problemy itp.
W większości warsztatów zajmujących sie diagnostyką nie dostaniesz nawet wydruku z komputera jeśli wyjdzie że poduchy są sprawne i że jest zero błędów. Niby paranoja ale chodzi o to ze auta w Polsce są tak kombinowane że nie można wierzyć we wskazania komputera. Parę razy sie spotkałem z przypadkiem że kontrolka poduszki gaśnie wszystko jest ok komp pokazuje 0 błędów rozkręcamy a poduszki lub poduszek po prostu nie ma. Są tylko zaślepki. I teraz jak bym dał klientowi wydruk ze wszystko jest ok i w razie jakiegoś nieszcześcia po prostu poszedł bym siedzieć. Ludzie są z reguły tacy ze czym więcej poduszek tym pewniej sie czyją za kierownicą i zaczynają przeginać.

Trochę sie rozpisałem ale generalnie chodzi o to że jeżeli wymieniasz poduszki na używane albo cokolwiek kombinujesz to robisz to tylko i wyłącznie na WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ i żaden mechanik sie pod tym nie podpisze no chyba że jest samobujcą.

[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 11:12 ]



kazi - Pon Sie 20, 2007 13:30
[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 11:12 ]



a1topgear - Pon Sie 20, 2007 15:00
1) Poduszke zawsze wymienia sie ze sterownikiem i obie czesci MUSZA byc z jednego kompletu, inaczej moze dojsc do niekontrolowanego, badz niepoprawnego zadzialania poduszki... (tak sie robi np w serwisie Forda)
2) Czujnik mierzy przeciazenia i nie wazne czy to kulka czy jakies inne ustrojstwo, wszystko prowadzi do jednego- za duze przeciazenie (czyt. przyspieszenie) powoduje wystrzal- zdarzaly sie wypadki ze kamien uderzyl w okolice czujnika (np sa przy progach i przy tunelu srodkowym) i bylo np. po poduszkach bocznych... (w Citroenach i Peugotach takie cus widzialem)
3)Co do bledow w pokzaywaniu czy poduchy sa czy nie- w Octavi poprzedniej generacji jest tak ze jak masz wywalone poduchy i brak sterownika ABS kontrolki i komp pokazuja ze z poduszkami jest cos nie tak- zalozysz sterownik (czy tam centralke jak kto woli) i wszystko jest ok...
Ogolnie nie polecam kupna oddzielnej uzywanej poduszki- jedynie w komplecie ze sterownikiem...



anjko - Pon Sie 20, 2007 20:22

1) Poduszke zawsze wymienia sie ze sterownikiem i obie czesci MUSZA byc z jednego kompletu, inaczej moze dojsc do niekontrolowanego, badz niepoprawnego zadzialania poduszki... (tak sie robi np w serwisie Forda)

I po raz kolejny magiczne słowo serwis przesłania ludziom rzeczywistość. Owszem serwisy bardzo chętnie wymieniają komplecik, ale w przypadku gdy płaci za to klient lub ubezpieczalnia natomiast wszystko sie zmienia jeśli jest to np. naprawa gwarancyjna i w takich sytuacjach przeważnie klient nawet nie wie co miał zrobione.
I jeszcze jedno idąc tym torem rozumowania że wymieniamy poduszkę razem ze sterownikiem to musimy za każdym razem wymieniać cały komplet, gdyż pozostałe poduszki które są dobre i nie musimy ich wymieniać nie są od kompletu sterownika. I wszystko jest fajnie gdy w samochodzie jest jedna lub dwie poduszki natomiast sprawa komplikuje się wtedy gdy mamy ich na ''pokładzie'' np ze 12 i co wtedy??
I teraz spróbuj taka fiestka o której mowa w tym temacie podjechać do serwisu i poproś o wymianę kompleciku (tylko weź ze sobą krzesełko żebyś miał gdzie usiąść jak usłyszysz cenę).

Owszem nie musimy kupować nowego kompletu, możemy kupić używany tylko jak sprzeda nam ktoś sterownik z jedną poduszką to co wtedy zrobi z pozostałymi? przecież nie będą w komplecie.

Tak więc reasumując wiadomo że najlepiej jest wymienić cały komplet i najlepiej na nowy i najlepiej w serwisie też jestem takiego zdania tylko pytanie kogo na to stać? a nawet jeśli kogoś stać to kto sie na to decyduje? I tak za sukces uznałbym to że ludzie po wypadkach czy stłuczkach decydują się na ponowne uruchomienie systemu bo jeszcze parę lat temu była to jakaś abstrakcja i każdy patrzył żeby zapchać czymś dziurę w kierownicy.
Temat niby prosty a zarazem jak rzeka, po prostu trzeba wybrać mniejsze zło bo albo słono zapłacimy albo musimy mieć tą świadomość że system jest kombinowany.



Lokmen - Pon Sie 20, 2007 20:28
po kolizji jeśli wystrzeliła poducha to zawsze sie wymienia to co wystrzeliło czyli poduchy + sterownik (bez znaczenia czy jest on od konkretej pochuchy czy nie - musi tylko być od konkretnego modelu samochodu). Wymiana samej poduchy nie ma sensu ponieważ nie zadziała ona już na "wystrzelonym" sterowniku.